Demokracie jako slabost aneb proč vítězí islámisté

23. 02. 2012 21:01:55
Bývalý agent CIA Robert Baer napsal svou knihu „Jak naložit s ďáblem“ s ústřední tématikou Iránu a svých zkušeností s bojem proti vzrůstajícímu iránskému vlivu. Ale jeho poznatky jsou v mnoha ohledech aplikovatelné i na vzestup islamismu a islámu v posledních desetiletích.

Demokracie jako slabost aneb proč vítězí islámisté
Bývalý agent CIA Robert Baer napsal svou knihu „Jak naložit s ďáblem“ s ústřední tématikou Iránu a svých zkušeností s bojem proti vzrůstajícímu iránskému vlivu. Ale jeho poznatky jsou v mnoha ohledech aplikovatelné i na vzestup islamismu a islámu v posledních desetiletích.
Po přečtení jeho knihy mám trochu depresivní pocity, ale v mnohém s ním souhlasím a mám podobné zkušenosti, ale ne s iránským imperialismem, ale s myšlením islamistů a mnohých muslimů.
Baer velice dobře vystihuje základní obrysy proměn na blízkém východě, ale i spletitost tamějších poměrů. Z jeho knihy také zní jednostrannost dnešního uvažováni o problematice na blízkém východě. Absolutní zaměření dnešní strategie USA, Izraele a Evropy na boj s iránským vlivem v této oblasti je kompenzováno ignorováním postupného probouzení a posilováni klasického sunnitského islámu, jenž v zákrytu za islamistickou a iránskou (hrozbou (tj. šíitským islámem) se jeví mnohým západním stratégům jako vhodný nástroj na blokováni iránského imperialismu.
Baer tomuto tématu sice v knize nevěnuje moc pozornosti, ale z jeho slov jasně vyplývá toto přesvědčení mnoha západních vůdců. Jenže je otázkou jestli si západ v této strategii neplete bič sám na sebe, obdobně jako si císařské Německo upletlo bič v podobě podpory Lenina a komunistů proti carskému Rusku.
Zásadní rozdíl mezi iránským (šítským) režimem a sunnitskými skupinami je v tom, že Iránci vycházejí z tisícileté tradice předislámského Iránu. Dodržuji dohody a nejsou tak nespolehlivými partnery jako sunnitští vůdci.
A právě v tomto bodě Baerova poznáni, že iránský režim díky hybridnímu spojení demokratických prvků s totalitní nadvládou duchovních bych z cele knihy věnoval největší pozornost.
Baerovo poznáni, že strategie a chováni západu je dnes již plně podřízeno politikům a jejich snaze přežít volební cykly, tedy západní strategie je přes veškerou propagandu krátkodobá s krátkodobými cíly, kdežto naopak strategie iránského vedení je na této deformaci nezávislá a může tak byt uskutečňována s plánováním na desetiletí dopředu, je víc než výstižné. Neboť tento paradox je ještě více umocněn v otázce sunitských (arabských) zemí, kde si sice dnes mnozí islamisté a režimy hrají na demokraty, ale na rozdíl od Evropy, Izraele či USA není jejich politická strategie a ideologie tolik podřízená změnám díky volebním cyklům.
Je tedy zřejmé, že západ dlouhodobě ve střetu s probouzejícím se iránským či islámským imperialismem ztrácí a pokud si vedoucí západní stratégové neuvědomí zásadní důvody dlouhodobé prohry, nebude možné tento negativní vývoj změnit.
Srovnám-li Baerovu zkušenost s osobními poznatky z vývoje islamismu v České republiky a problematiky islamizace, mohou s jeho závěry jen souhlasit. Osobně bych jen dodal, že jistá velká míra autonomie fungováni jednotlivých iránských struktur je v islamizaci České republiky nahrazena silnou autonomii jednotlivých islámských skupinek, které mnohdy sebou vedou konkurenční boj, což je ale neoslabuje, nýbrž naopak zefektivňuje jejich činnost.
Podrobnosti o knize Jak naložit s ďáblem na webu Kosmas.cz

Jak naložit s ďáblemPo přečtení jeho knihy mám trochu depresivní pocity, ale v mnohém s ním souhlasím a mám podobné zkušenosti, ale ne s iránským imperialismem, ale s myšlením islamistů a mnohých muslimů.

Baer velice dobře vystihuje základní obrysy proměn na blízkém východě, ale i spletitost tamějších poměrů. Z jeho knihy také zní jednostrannost dnešního uvažováni o problematice na blízkém východě. Absolutní zaměření dnešní strategie USA, Izraele a Evropy na boj s iránským vlivem v této oblasti je kompenzováno ignorováním postupného probouzení a posilováni klasického sunnitského islámu, jenž v zákrytu za islamistickou a iránskou (hrozbou (tj. šíitským islámem) se jeví mnohým západním stratégům jako vhodný nástroj na blokováni iránského imperialismu.

Baer tomuto tématu sice v knize nevěnuje moc pozornosti, ale z jeho slov jasně vyplývá toto přesvědčení mnoha západních vůdců. Jenže je otázkou jestli si západ v této strategii neplete bič sám na sebe, obdobně jako si císařské Německo upletlo bič v podobě podpory Lenina a komunistů proti carskému Rusku.

Zásadní rozdíl mezi iránským (šítským) režimem a sunnitskými skupinami je v tom, že Iránci vycházejí z tisícileté tradice předislámského Iránu. Dodržuji dohody a nejsou tak nespolehlivými partnery jako sunnitští vůdci.

A právě v tomto bodě Baerova poznáni, že iránský režim díky hybridnímu spojení demokratických prvků s totalitní nadvládou duchovních bych z cele knihy věnoval největší pozornost.

Baerovo poznáni, že strategie a chováni západu je dnes již plně podřízeno politikům a jejich snaze přežít volební cykly, tedy západní strategie je přes veškerou propagandu krátkodobá s krátkodobými cíly, kdežto naopak strategie iránského vedení je na této deformaci nezávislá a může tak byt uskutečňována s plánováním na desetiletí dopředu, je víc než výstižné. Neboť tento paradox je ještě více umocněn v otázce sunitských (arabských) zemí, kde si sice dnes mnozí islamisté a režimy hrají na demokraty, ale na rozdíl od Evropy, Izraele či USA není jejich politická strategie a ideologie tolik podřízená změnám díky volebním cyklům.

Je tedy zřejmé, že západ dlouhodobě ve střetu s probouzejícím se iránským či islámským imperialismem ztrácí a pokud si vedoucí západní stratégové neuvědomí zásadní důvody dlouhodobé prohry, nebude možné tento negativní vývoj změnit.

Srovnám-li Baerovu zkušenost s osobními poznatky z vývoje islamismu v České republiky a problematiky islamizace, mohou s jeho závěry jen souhlasit. Osobně bych jen dodal, že jistá velká míra autonomie fungováni jednotlivých iránských struktur je v islamizaci České republiky nahrazena silnou autonomii jednotlivých islámských skupinek, které mnohdy sebou vedou konkurenční boj, což je ale neoslabuje, nýbrž naopak zefektivňuje jejich činnost.

Podrobnosti o knize Jak naložit s ďáblem na webu Kosmas.cz

Autor: Lukáš Lhoťan | čtvrtek 23.2.2012 21:01 | karma článku: 20.24 | přečteno: 1332x

Další články blogera

Lukáš Lhoťan

Alternativní verze historie aneb jak StB předala Československo neomarxistům v Bruselu ...

Když si již uvědomělí soudruzi z StB uvědomili, že stávající komunistický systém již nemá šanci existovat, tak se spojili s marxistickými extremisty, kteří byli extrém i na komunisty, a odstartovali tzv. Sametovou revoluci 17.11.

30.11.2017 v 19:28 | Karma článku: 15.95 | Přečteno: 617 | Diskuse

Lukáš Lhoťan

Halík odsoudil nenávist k ďáblu ...

Jste křesťan a odmítáte Satana? Tak Tomáš Halík Vám nepodá svaté přijímání! Vyplývá to z jeho kázání v Litomyšli, který zveřejnil Christnet.eu A je to opravdu šokující.

9.7.2017 v 21:50 | Karma článku: 25.48 | Přečteno: 1490 | Diskuse

Lukáš Lhoťan

Jak čeští muslimové lžou o těch, kteří poznají o čem je islám a začnou před ním varovat

Když jsem v roce 2010 začal veřejně pod svým pravým jménem upozorňovat na nebezpečí islamizace a islámského extremismu, tak jsem musel čelit i promyšlené kampani českých islamistů vůči své osobě. Jedním z bodu bylo i očerňování.

25.6.2017 v 17:06 | Karma článku: 20.09 | Přečteno: 1571 | Diskuse

Lukáš Lhoťan

Diplomat republiky Kongo: Z Afriky prchá hlavně spodina společnosti ...

V naších mediích se nás někteří novináři a aktivisté snaží přesvědčovat, že se nemáme bránit masové imigraci do Evropy, protože je to přínosné a obohacující. A když to přeženu, tak každý druhý uprchlík je podle nich jaderný fyzik

11.4.2017 v 18:53 | Karma článku: 27.67 | Přečteno: 1235 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Hana Rebeka Šiander

Co dělat, když se vám prohánějí divocí prasáci pod okny?

V posledních letech se v naší zemi přemnožila divoká prasata. Myslela jsem si, že se mě tohle téma nebude týkat. Když jsem ale v noci uslyšela pod okny funění a chrochtání, zhruba tři metry od postele, pochopila jsem svůj omyl!

22.9.2019 v 19:03 | Karma článku: 8.92 | Přečteno: 203 | Diskuse

Jiří Turner

Zemana vyřeší příroda jako každého z nás aneb lekce pokrytectví

Je zvláštní, že výrok pana Polčáka popudil ty, kteří hřímají proti politické korektnosti. Co je skandálního na vyjádření tohoto faktu? Prezident se dříve či později stane pro veřejnou funkci nezpůsobilým a dříve či později zemře.

22.9.2019 v 18:12 | Karma článku: 18.64 | Přečteno: 330 | Diskuse

Marek Trizuljak

Byla jednou jedna ''překrásná'' vojenská přehlídka

A právě dnes, 22. září 2019, je té "nebesky krásné" vojenské přehlídky osmdesáté výročí. Není nad příkladné bratrství ve zbrani.

22.9.2019 v 13:01 | Karma článku: 35.54 | Přečteno: 1533 | Diskuse

Jan Dvořák

Spasí nás klimatické pátky s Grétami? Nebo už je pozdě?

Ve vyspělých zemích se v pátek konaly manifestace za lepší ochranu klimatu. Do ulic už nevyšli pouze školáci a studenti, jako před létem, ale i senioři a zaměstnanci.

22.9.2019 v 9:05 | Karma článku: 17.68 | Přečteno: 390 | Diskuse

Tomáš Flaška

Eurosvazáci, udavačství, cenzura

To jsou běžné pojmy, které ve svých textech nejvíce používají zastánci té jediné správné východní pravdy. Cokoliv, co s tou jejich pravdou nesouzní, je jen indoktrinace z Bruselu.

22.9.2019 v 6:50 | Karma článku: 36.99 | Přečteno: 4152 |
Počet článků 855 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2700


Bývalý muslim a autor knihy Islám a islamismus v České republice, bývalý redaktor židovského webu Shekel.cz, analytik Da Vinci Prague Institute o.s. Od roku 1998 do roku 2010 spolupracovník předsedy českých muslimů Muneeba Hasana Alrawiho, do roku 2012 člen Muslimské obce v Brně, absolvent poutě do Mekky, vzdělávacích kurzů o islámu saúdskoarabské World Assembly of Muslim Youth, absolvent studijního pobytu v USA The International Visitor Leadership Program (2010).

Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz

Najdete na iDNES.cz