Osobní

Lukáš Lhoťan

Terorismus ve Švédsku čeká jednou i Českou republiku

V sobotu došlo k teroristickému útoku ve Švédsku. Nejspíše sebevražedný atentátník se pokusil provést útok na švédské civilisty, kvůli tomu, že dle jeho názoru a jeho spolupachatelů, švédové podporují válku proti islámu. Mají se toho dopouštět vysláním vojáku do Afganistanu a svobodu projevu.

12.12.2010 v 23:15 | Karma článku: 18.80 | Přečteno: 3014 | Diskuse

Lukáš Lhoťan

Saladine, Saladine, kdepak jsi?

Tak jsme opět zaplaveni informacemi o tom, jak v muslimských zemích pronásledují křesťany. V Iránu plánují popravit muslimského konvertitu ke křesťanství, v Pákistánu měla křesťanka údajně urazit proroka Mohameda musí byt proto zabita, v Egyptě křesťané čelí útokům kvůli snaze postavit kostel.

10.12.2010 v 23:10 | Karma článku: 13.19 | Přečteno: 879 | Diskuse

Lukáš Lhoťan

Islamofobové zneužiji vše i nečinnost a mlčení dobrých muslimů

Na svém blogu jsem zveřejnil článek na téma mého postoje k situaci v muslimské komunitě v ČR. Krátce po zveřejnění mého příspěvku „Můj osobní postoj ke krizi české muslimské komunity“ byl můj příspěvek „okomentován“Jiřím Novotným pod názvem „Potvrzeno: Čeští muslimové podporují sebevražedné atentáty“.

10.12.2010 v 14:37 | Karma článku: 10.85 | Přečteno: 1321 | Diskuse

Lukáš Lhoťan

Problémem není dárcovství ze Saúdské Arábie

Někteří blogeři komentovali můj článek „Můj osobní postoj ke krizi české muslimské komunity“ a učinili závěry, které neodpovídají realitě. Například není pravda, že mně někdo donutil smazat tento můj článek, tento článek je stále zde. Došlo pouze ke změně mého jména n profilu blogu a tím pádem i webové adresy. Stejně tak jsem neřekl, že problém je financováni ze Saudské Arábie, ale myslím si, že problém je jak se to děje.

9.12.2010 v 7:56 | Karma článku: 9.07 | Přečteno: 1193 | Diskuse

Lukáš Lhoťan

Týden lidských práv (i muslimských) v Brně

Na pozvání organizátorů, jsem se v rámci týdne lidských práv, zúčastnil zahájení vernisáže fotografií, z palestinských oblasti západního břehu Jordánu. Vernisáž „Samar Hazboun: Palestina women – vernisáž fotografií“ probíhá v Mezzanine Café na ulici Údolní.

7.12.2010 v 23:40 | Karma článku: 7.88 | Přečteno: 1021 | Diskuse

Lukáš Lhoťan

„To, že muslimové budou dělat ze sebe slepé a hluché nikam nevede..

Když jsem napsal článek „Můj osobní postoj ke krizi české muslimské komunity“, očekával jsem spíše negativní reakce ze strany většiny muslimů, nejen těch co podporují současné pokrytecké chování některých představitelů muslimských organizací, ale i těch, co je uvnitř komunity kritizují. Mile mě překvapilo, že většina reakcí na můj článek, z řad muslimské komunity, byla ale spíše pozitivní a spousta muslimů a muslimek mi vyjádřila i podporu.

7.12.2010 v 1:34 | Karma článku: 11.10 | Přečteno: 4557 | Diskuse

Lukáš Lhoťan

Můj osobní postoj ke krizi české muslimské komunity

Vzhledem k dotazům, které mi chodí na mail, rozhodl jsem se napsat krátkou poznámku o tom kdo jsem a „co zastupuji“. A hlavně proč dnes již nepodporuji předsedu Islámské nadace v Brně a předsedu Ústředí muslimských obcí v ČR pana Muniba Alrawiho a v čem si myslím, že jsem učinil chybu.

5.12.2010 v 2:33 | Karma článku: 23.73 | Přečteno: 4493 | Diskuse

Lukáš Lhoťan

Je čas začít hledat řešení blížící se celospolečenské krize

Čteme o tom již pomaličku dnes a denně, hovoří již o tom vrcholní politici a přitom se nikdo nezamýšlí nad řešením. O co jde? O problém stárnutí Evropy (i Česka) a o problém potřeb masové imigrace, jako jediného způsobu zachování ekonomického rozvoje a společenské úrovně evropských zemí.

2.12.2010 v 5:51 | Karma článku: 10.47 | Přečteno: 1171 | Diskuse

Lukáš Lhoťan

Muslimská občanská společnost – odpověď na názory Wilderse a Abaido

„Pan Wilders je nebezpečný ideolog, který rozdělil nizozemskou společnost,“ vypověděla u soudu Naoual Abaidová, studentka práv, jejíž matka je rodilá Nizozemka a otec pochází z Maroka. „Jakožto muslimka a Maročanka vás žádám, abyste mě před ním ochránili,“ dodala Abaidová.

24.10.2010 v 23:01 | Karma článku: 11.82 | Přečteno: 1272 | Diskuse

Lukáš Lhoťan

O „honu“ české exmuslimky na brněnské muslimy

„Hon na muslimy již začal“, jinak nelze charakterizovat zprávu z webu Prvnizpravy.cz v níž autor píše o tom, na kterých místech komunálních voleb kandidují čeští muslimové, nebo lidé rozlišující mezi umírněnými muslimy a radikály. V zaměřovači islamofobů se tak octli lidé z Prahy, Brna a Příbrami.

11.10.2010 v 23:27 | Karma článku: 14.41 | Přečteno: 3202 | Diskuse

Lukáš Lhoťan

Válka s terorismem nebo s muslimy?

Z komentáře Teodora Marjanoviče (DNES 13 července 2010) k teroristickým útokům v Ugandě mi je osobně velice smutno. Jeho komentář ukazuje, že i po staletích náboženského, národnostního a dalších terorismu se někteří lidé nepoučili a stále uvažuji v schématech, která nejen nenabízí řešení problému, ale naopak vyhovují původcům dnešního terorismu.

22.7.2010 v 8:13 | Karma článku: 9.75 | Přečteno: 1069 | Diskuse

Lukáš Lhoťan

Mimo církev křesťanu či muslimů není spásy?

Jedním ze základu křesťanského katolického dogmatu je „Extra Ecclesiam nulla salus“ (Mimo církev není spásy, Cyprian, Epistola 73,21). V názoru, že mimo organizovanou církev není spásy se katolická ortodoxie shoduje s ortodoxii islámu.

11.4.2010 v 10:11 | Karma článku: 11.50 | Přečteno: 1302 | Diskuse

Lukáš Lhoťan

Odraz „Svědectví pravdy“ v muslimské teologii

„Svědectví pravdy“ je svitek nalezen u egyptské Nag Hammádí společně s dalšími raně křesťanskými spisy. Mně osobně tento svitek zaujal svou prostotou a hlubokou myšlenkou. Autor svitku ostře odsuzuje ty, kdož hledají spásu pouze skrze slepé praktikováni náboženství a organizované církve.

6.4.2010 v 23:19 | Karma článku: 10.43 | Přečteno: 1083 | Diskuse
Počet článků 854 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2719


Bývalý muslim a autor knihy Islám a islamismus v České republice, bývalý redaktor židovského webu Shekel.cz, analytik Da Vinci Prague Institute o.s. Od roku 1998 do roku 2010 spolupracovník předsedy českých muslimů Muneeba Hasana Alrawiho, do roku 2012 člen Muslimské obce v Brně, absolvent poutě do Mekky, vzdělávacích kurzů o islámu saúdskoarabské World Assembly of Muslim Youth, absolvent studijního pobytu v USA The International Visitor Leadership Program (2010).

Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz