Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H40a53k39i28m 72A72m46d76o69u91n12i 6281195184156

A co tvrdili o Jezisi Zide?

+2/−1
28.3.2017 18:10

L69u43d90ě90k 63T24o36n15d92r 3911312622775

Někteří židé tvrdili, že je rebel, co chce zničit víru jejich otců - ti křičeli: "Ukřižuj ho! Ukřižuj ho!" No a jiní židé za ním chodili, poslouchali a byli přesvědčeni, že Ježíš je slíbený spasitel a stali se jeho učedníky.

0/0
10.4.2017 13:41

H46a41k51i90m 36A48m29d22o49u69n86i 6371535674216

Správně. Čili Ježíš tvrdil Židům, že překrucují své náboženství.

A jak dopadl?

0/0
10.4.2017 13:45

L95u25d52ě38k 19T43o39n30d22r 3241372652135

Podle Bible nejprve blbě (ukžřižování) a pak skvěle (zmrtvýchvstání, nanebevzetí). Podle Koránu skvěle (nanebevzetí). Ale o to vůbec nejde. Oba dva přeci víme, že problém není ve víře ve Stvořitele (Boha), ale v náboženství, ze kterého se naprosto vždy stane politika, tedy nástroj na uzurpování si "pravdy" a ovládání svých oveček. A "Bůh" je už jen záminkou a kulisou v tomto mocenském divadle.

Pane Hakime, vy i já (i p.Lhoťan) věříme, že existuje Stvořitel. V tom můžeme najít shodu a vzájemné porozumění. Průser je v náboženství, ideologiích, dogmatech, "svatých knihách" a v prorocích. A "Bůh" v tom lidem vůbec nepomohl! Naopak v tom nadělal tolik zmatků, že není možné, aby to byla jeho práce. Častokrát to působí spíše jako našeptávání ďábla.

Pane Hakime, tak jako žádný muslim - ani vy - nikdy nemůžete připustit myšlenku, že prorok Mohamed nemusí být posledním prorokem, že jeho slova nemusí být platná "na věčné časy a nikdy jinak", a že Korán není tak dokonalý a neřeší vše, jak o něm muslimové tvrdí... To nemůže žádný muslim nikdy připustit, protože by se rozpadl celý jeho svět, jeho náboženství a mohl by se stát obětí jiného náboženství (Stvořitel s tím nemá nic společného). To přeci víte, protože právě na těchto dogmatech stojí politická moc islámu, který tím drží v rukou "klíče od ráje".

Stejně tak křesťané nemohou nikdy připustit myšlenku, že Ježíš není synem Božím, že nebyl ukřižován a nevstal z mrtvých. To jsou dogmata, kterým naopak křesťanské náboženství drží v rukou "klíče od ráje", protože jinak by se stalo obětí jiného náboženství - třeba islámu, které ho ideologicky pohltí. (Stvořitel s tím opět nemá nic společného).

Pane Hakime, určitě mi teď odpovíte, abychom se vykašlali na "náboženství" a spojila nás víra ve Stvořitele. Bohužel to nejde. Je sice jeden Stvořitel, ale mysl každého z nás ovládají jiné myšlenkové vzorce a názory. A to staví mezi nás nepřekonatelnnou hradbu.

0/0
10.4.2017 14:59

L47u45d36ě50k 20T67o39n37d49r 3201902702875

Uvedu příklad: Na počátku, za Abraháma, se židé řídili tvrdým pravidlem: "oko za oko, zub za zub, paži za paži...". Doba byla tvrdá i zákony byly tvrdé. Pak se objevil Mojžíš a tvrdé zákony zmírnil do "desatera" (nezabiješ, neukradneš, nesesmilníš...) a nakonec se objevil Ježíš. Je mi jedno, jestli Ježíš byl boží syn nebo nebyl. Důležitá jsou pravidla, která říkal: "Co nechceš aby druzí dělali tobě, nečiň ani ty jim". "Miluj bližního svého, jako sebe samého". "Bůh je láska", vztah k Bohu je jako vztah syna ke svému otci....

A pak přišel Mohamed a přinesl Korán. A Korán zrušil nejen Mojžíšovo "desatero", ale i všechna Ježíšova pravidla a vrátil zpět Abrahámovo "oko za oko, zub za zub..." a zrušil, že Bůh je láska, soucit... a vrátil zpět starou představu boha neustále vyhrožujícího, trestajícího všechny, kdo se mu otrocky nepodrobí.

Pane Hakime, možná mají muslimové pravdu. Ale já si ponechám Ježíše s jeho "miluj bližního svého..." a budu bránit muslimům, aby zvítězili se svým Abrahámovským "oko za oko" a despotickým a vyhrožujícím bohem, který chce abych byl pouhou loutkou, panáčkem na nitích. I za cenu, že se mýlím a vy - muslimové - máte pravdu, já stojím za Ježíšem proti Mohamedovi. I když Stvořitel je jenom jeden. :-)

0/0
10.4.2017 15:03

H91a29k72i14m 63A20m56d25o19u77n48i 6921535444176

Pane Luďku, děkuji za obsáhlou odpověď.

Pane Luďku, ne všichni muslimové tvrdí, že po Mohamedovi žádný spasitel nepřijde. Např. https://cs.wikipedia.org/wiki/Ahmad%C3%ADja

A nakonec, pane Luďku, kdo hledá Pravdu, ten by se jí neměl bát.

Takže opravdu věřící muslim se nebojí připustit cokoliv, co dává smysl.

K tomu koneckonců nabádá i Korán.

Pane Luďku, nepřekonatelná je každá hradba, dokud všichni tvrdí, že je nepřekonatelná.

Jeden z mých životních cílů je dokázat, že překonatelná je, a to tím, že ji překonám.

Anebo vychovat své děti tak, aby ji překonaly.

Hradbu lži a nenávisti vždy nakonec někdo překoná.

A nemustí to být Prorok.

0/0
10.4.2017 15:23

L20u38d75ě98k 81T25o73n14d43r 3451272842385

Děkuji Vám za odpověď a přeji krásný den.

0/0
10.4.2017 15:26

H82a55k14i61m 66A31m50d20o57u18n60i 6261195874386

I já Vám děkuji a přeji mír.

Při rozjímání nad tím, co jsem napsal v předchozím příspěvku mě napadlo, že opakem "Pravdy a lásky" není "Lež a nenávist", nýbrž "Pokrytectví a sobectví".

0/0
10.4.2017 15:32

V66l87a56d66i33m31í26r 20P44o91k87o71r27a 9255399671464

VIDEO: Exmuslim zavolal do rádia: Islám nemůžeme reformovat, jen vyhladit. Je to rakovina

http://www.securitymagazin.cz/zpravy/video-exmuslim-zavolal-do-radia-islam-nemuzeme-reformovat-ale-vyhladit-je-to-rakovina-1404055552.html

+1/0
28.3.2017 11:02

M35i28r41o62s73l86a35v 31Š93m96e62j30k25a81l 5723370451469

Naprostý souhlas a karma!!

+5/0
28.3.2017 10:19

H55a88k60i61m 16A65m45d68o68u77n58i 6321945284506

Krasne vam to blika-neblika :)

Argumentace ale nic moc...

+2/−1
28.3.2017 18:08

J23a90n 89B55u75r92i10a30n 2443389344630

Neblázněte. Katolická církev IMHO Mohameda za proroka nikdy neuzná - maximálně to udělá nějaká křesťanská sekta - čili okrajová záležitost.

Na vysvětlení - to, že naslouchám nebo pomáhám lidem, kteří vyznávají islám, tak to neznamená, že přejímám jejich náboženství, ne?

+1/0
28.3.2017 10:14

H89a29k19i25m 44A81m77d83o78u85n72i 6221755264156

Uznanim Mohameda za proroka by se cirkev fakticky vzdala moci.

A to je skutecne nerealna predstava.

Pomahanim nekomu v naplneni jeho hodnot tyto hodnoty podporujete.

A islam je prece "totalitni nenavistna ideologie ktera musi byt" atd...

Ta mantra je uz tak ohrana, ze z ni maji vymyty mozek i muslimove...

+1/−2
28.3.2017 18:06

M27i56r72o71s12l44a78v 11K90u82l80h68a53v54ý 5679262321

Pane Amdouni,

napřed si dejte dohromady 4/82 a k tomu 3/35,36 a nádavkem 19/28!

Jak je v tomto světle celý Korán?

0/−1
28.3.2017 20:50

M80i11r55o49s58l62a24v 49K26u44l71h37a27v77ý 5799582861

Víte mínusová Jaro, co ty verše znamenají?

0/0
29.3.2017 12:52

R82o72b70e66r32t 29H20o27r28á42č62e22k 5332386206685

Vy jste IS naruby...

+7/−3
28.3.2017 10:05



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.